Over Docura
Bij Docura zetten we alles op alles om onze cliënten comfortabel thuis te laten wonen. Wij schakelen van ‘zorgen voor’ door naar ‘zorgen dat’. We zijn tactvol in onze benaderingen en helder over onze werkzaamheden. Zo bewaken we ieders grenzen en voelen cliënten en collega’s zich veilig.
Boven alles zijn wij een platte organisatie: daardoor blijft er zoveel mogelijk tijd en geld over om cliënten te helpen en klaar te staan voor medewerkers. Door onze open houding kennen we elkaar goed en zijn wij altijd benaderbaar: bij ons mag je aankloppen voor ondersteuning.
Docura. Samen zelfstandig
"*" geeft vereiste velden aan
Client zijn bij Docura betekent
Slim
Wij schakelen van ‘zorgen voor’ door naar ‘zorgen dat’. Door onze workflow zo efficiënt mogelijk in te richten blijft er tijd en geld over om cliënten te helpen en klaar te staan voor medewerkers. We zijn alert en blijven ons aanpassen: we willen steeds beter worden in wat we doen. Zo zorgen we dat onze cliënten comfortabel en zelfstandig thuis kunnen wonen.
Open
Wij zijn een platte organisatie. Alle medewerkers en cliënten van Docura zijn elkaars gelijke. Cliënten en collega’s kennen elkaar daardoor goed. We stellen ons benaderbaar op. We nemen drempels weg: bij ons mag je aankloppen voor ondersteuning. We zijn helder over onze werkzaamheden en bewaken ieders grenzen, om een fijne samenwerking te garanderen.
Zorgzaam
Ons werk gaat ons aan het hart. Met zorg bieden we hulp aan onze cliënten en staan we klaar voor onze collega’s. We zijn tactvol in onze benaderingen en zorgen dat cliënten en collega’s zich veilig voelen.
Missie en visie
Missie
Het bieden van huishoudelijke ondersteuning, waarbij de cliënt echt centraal staat. Geen wachtlijsten maar persoonlijke, snelle en doelgerichte hulp die de cliënt nodig heeft. Persoonlijke en snelle communicatie naar de cliënt en medewerker vanuit een platte en professionele organisatie.
Visie
Het bieden van kwalitatieve ondersteuning aan hulpbehoevenden in heel Midden Nederland. De cliënt staat centraal; alles wordt snel en persoonlijk geregeld. Waarbij wordt ingespeeld op de ontwikkelingen in de zorg. Het doel is niet om de grootste organisatie te zijn, maar om kwalitatief de beste organisatie te zijn.

Kwaliteit bij Docura
Bij aanmelding stellen wij meteen samen met u een werkplan op. Daarin staan de afspraken die wij met u maken. Vervolgens ontvangt u van ons een zorgovereenkomst.
U krijgt een cliëntenmap thuisgestuurd, met daarin de zorgovereenkomst en het werkplan. Ook zitten daarin rapportageformulieren en aftekenlijsten. De medewerker die bij u komt weet precies wat daarmee moet gebeuren, dus daar hoeft u zich geen zorgen over te maken.
Om de kwaliteit te garanderen werkt Docura met protocollen en instructies. Deze protocollen worden actief nageleefd en gecontroleerd.
Periodiek krijgen medewerkers van Docura (bij)scholing op het gebied van verschillende thema’s binnen de thuiszorg.
Het is belangrijk om van elkaar te weten wat een ieder van elkaar verwacht. Hiervoor hebben wij onze informatiebrochure waarin staat uitgelegd wat van iedereen wordt verwacht. Van ons als organisatie, de medewerker, opdrachtgever en ook u als client .
Daarnaast voeren wij periodiek controles uit. We kijken of de protocollen en de afspraken die wij met u gemaakt hebben worden nageleefd en uitgevoerd. Ook doen wij (telefonisch) enquêtes om te kijken of de dienstverlening naar wens is. Aan de hand van de uitkomsten kijken wij wat de verbeterpunten voor onze organisatie zijn.
Werkgebied
Achterveld Amersfoort Ankeveen Biddinghuizen Blaricum Bussum De Bilt Bilthoven Bunnik De Glind De Meern Den Dolder Eemnes Elburg Elspeet Ermelo Gooisemeren Harderwijk Hattemerbroek Hierden Hilversum Hoevelaken Hulshorst IJsselstein Kortenhoef Laren Hoogland |
Houten Huis ter Heide Huizen Leusden Loosdrecht Muiden Muiderberg Naarden Nederhorst den Berg Nieuwegein Nijkerk Nijkerkerveen Nunspeet Oldebroek Putten s Graveland Soest Soesterberg Stoutenburg ‘t Harde Utrecht Vianen Vleuten Wezep Wijdemeren Zeewolde Zeist |