AAA

Over Docura

Bij Docura zetten we alles op alles om onze cliënten comfortabel thuis te laten wonen. Wij schakelen van ‘zorgen voor’ door naar ‘zorgen dat’. We zijn tactvol in onze benaderingen en helder over onze werkzaamheden. Zo bewaken we ieders grenzen en voelen cliënten en collega’s zich veilig.

Boven alles zijn wij een platte organisatie: daardoor blijft er zoveel mogelijk tijd en geld over om cliënten te helpen en klaar te staan voor medewerkers. Door onze open houding kennen we elkaar goed en zijn wij altijd benaderbaar: bij ons mag je aankloppen voor ondersteuning.

Docura. Samen zelfstandig

Bel ons direct

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Dit vinden wij belangrijk

Client zijn bij Docura betekent

Slim

Wij schakelen van ‘zorgen voor’ door naar ‘zorgen dat’. Door onze workflow zo efficiënt mogelijk in te richten blijft er tijd en geld over om cliënten te helpen en klaar te staan voor medewerkers. We zijn alert en blijven ons aanpassen: we willen steeds beter worden in wat we doen. Zo zorgen we dat onze cliënten comfortabel en zelfstandig thuis kunnen wonen.

Open

Wij zijn een platte organisatie. Alle medewerkers en cliënten van Docura zijn elkaars gelijke. Cliënten en collega’s kennen elkaar daardoor goed. We stellen ons benaderbaar op. We nemen drempels weg: bij ons mag je aankloppen voor ondersteuning. We zijn helder over onze werkzaamheden en bewaken ieders grenzen, om een fijne samenwerking te garanderen.

Zorgzaam

Ons werk gaat ons aan het hart. Met zorg bieden we hulp aan onze cliënten en staan we klaar voor onze collega’s. We zijn tactvol in onze benaderingen en zorgen dat cliënten en collega’s zich veilig voelen.

Missie en visie

Missie

Het bieden van huishoudelijke ondersteuning, waarbij de cliënt echt centraal staat. Geen wachtlijsten maar persoonlijke, snelle en doelgerichte hulp die de cliënt nodig heeft. Persoonlijke en snelle communicatie naar de cliënt en medewerker vanuit een platte en professionele organisatie.

Visie

Het bieden van kwalitatieve ondersteuning aan hulpbehoevenden in heel Midden Nederland. De cliënt staat centraal; alles wordt snel en persoonlijk geregeld. Waarbij wordt ingespeeld op de ontwikkelingen in de zorg. Het doel is niet om de grootste organisatie te zijn, maar om kwalitatief de beste organisatie te zijn.

Kwaliteit bij Docura

Bij aanmelding stellen wij meteen samen met u een werkplan op. Daarin staan de afspraken die wij met u maken. Vervolgens ontvangt u van ons een zorgovereenkomst.

U krijgt een cliëntenmap thuisgestuurd, met daarin de zorgovereenkomst en het werkplan. Ook zitten daarin rapportageformulieren en aftekenlijsten. De medewerker die bij u komt weet precies wat daarmee moet gebeuren, dus daar hoeft u zich geen zorgen over te maken.

Om de kwaliteit te garanderen werkt Docura met protocollen en instructies. Deze protocollen worden actief nageleefd en gecontroleerd.

Periodiek krijgen medewerkers van Docura (bij)scholing op het gebied van verschillende thema’s binnen de thuiszorg.

Het is belangrijk om van elkaar te weten wat een ieder van elkaar verwacht. Hiervoor hebben wij onze informatiebrochure waarin staat uitgelegd wat van iedereen wordt verwacht. Van ons als organisatie, de medewerker, opdrachtgever en ook u als client .
Daarnaast voeren wij periodiek controles uit. We kijken of de protocollen en de afspraken die wij met u gemaakt hebben worden nageleefd en uitgevoerd. Ook doen wij (telefonisch) enquêtes om te kijken of de dienstverlening naar wens is. Aan de hand van de uitkomsten kijken wij wat de verbeterpunten voor onze organisatie zijn.

Werkgebied

Achterveld
Amersfoort
Ankeveen
Biddinghuizen
Blaricum
Bussum
De Bilt
Bilthoven
Bunnik
De Glind
De Meern
Den Dolder
Eemnes
Elburg
Elspeet
Ermelo
Gooisemeren
Harderwijk
Hattemerbroek
Hierden
Hilversum
Hoevelaken
Hulshorst
IJsselstein
Kortenhoef
Laren
Hoogland
Houten
Huis ter Heide
Huizen
Leusden
Loosdrecht
Muiden
Muiderberg
Naarden
Nederhorst den Berg
Nieuwegein
Nijkerk
Nijkerkerveen
Nunspeet
Oldebroek
Putten
s Graveland
Soest
Soesterberg
Stoutenburg
‘t Harde
Utrecht
Vianen
Vleuten
Wezep
Wijdemeren
Zeewolde
Zeist

 

Alles over huishoudelijke hulp

Blogartikelen

Huishoudelijke hulp via de gemeente, zo zit dat

Huishoudelijke hulp is een essentieel aspect van zorg en ondersteuning voor velen onder ons. Het...

Hoe vraag ik huishoudelijke hulp aan?

Het schoonhouden van uw huis begint zwaarder te worden en u merkt dat het fijn...

Wat kost een huishoudelijke hulp

U heeft via de gemeente of het buurtteam huishoudelijke hulp aangevraagd, omdat u hulp in...

Wat mag een huishoudelijke hulp niet doen

Zoekt u iemand die u één of meer dagen per week ondersteuning in huis kan...

Alles over huishoudelijke hulp

Lukt het tijdelijk of voor een langere periode niet om het huishouden helemaal zelf te...

Huishoudelijke hulp gaat door!

De Rijksoverheid heeft een lockdown afgekondigd. Maar de thuiszorg gaat door! Wij blijven onze clienten...

Wijziging eigen bijdrage Wmo 2019

Het kabinet neemt maatregelen om stapeling van zorgkosten tegen te gaan. Onder voorbehoud: er komt...

Maatregelen i.v.m het Coronavirus

In verband met de maatregelen omtrent het Coronavirus is onze telefonische bereikbaarheid voor onbepaalde tijd...