AAA

Huishoudelijke hulp Hilversum

Zelfstandigheid behouden in uw eigen vertrouwde omgeving, dat staat centraal bij Docura Thuiszorg. Samen kijken we wat u hierbij nodig heeft en waarin wij kunnen ondersteunen. Zo ontvangt u de hulp in huis die u nodig heeft. Of het nu om langdurige zorg of tijdelijke ondersteuning gaat, Docura biedt zorg op maat.

Client zijn bij
Docura Thuiszorg betekent

Vaste medewerker

Er komt altijd een vaste medewerker bij u over de vloer, wel zo fijn!

Vast aanspreekpunt

Bij Docura Thuiszorg heeft u altijd een vast aanspreekpunt.

Maatwerk

Zorg is maatwerk. Daarom kijken wij graag samen met u naar uw persoonlijke wensen.

Hoe kom ik in aanmerking voor huishoudelijke hulp in Hilversum?

Heeft u ondersteuning nodig? Omdat het vanwege ouderdom, ziekte of een lichamelijke beperking niet meer lukt om het huishouden helemaal zelf doen? Dan kunt u in aanmerking komen voor huishoudelijke hulp die grotendeels vergoed wordt.

Wilt u voor deze zorg in aanmerking komen? De eerste stap is telefonisch contact opnemen met het Wmo-loket in Hilversum via 14035. Zij kunnen u meer vertellen over de mogelijkheden. De medewerker van gemeente Hilversum meldt u vervolgens aan bij de thuiszorgorganisatie van uw keuze. U kunt zelf bepalen van welke organisatie u huishoudelijke hulp wilt ontvangen.

Ontvangt u al huishoudelijk ondersteuning van een organisatie, maar wilt u overstappen naar Docura Thuiszorg? Dat kan altijd. Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder.

Blogartikelen

Hoe vraag ik huishoudelijke hulp aan?

Het schoonhouden van uw huis begint zwaarder te worden en u merkt dat het fijn…

Lees verder

Wat kost een huishoudelijke hulp

U heeft via de gemeente of het buurtteam huishoudelijke hulp aangevraagd, omdat u hulp in…

Lees verder

Wat mag een huishoudelijke hulp niet doen

Zoekt u iemand die u één of meer dagen per week ondersteuning in huis kan…

Lees verder

Alles over huishoudelijke hulp

Lukt het tijdelijk of voor een langere periode niet om het huishouden helemaal zelf te…

Lees verder

Huishoudelijke hulp gaat door!

De Rijksoverheid heeft een lockdown afgekondigd. Maar de thuiszorg gaat door! Wij blijven onze clienten…

Lees verder

Wijziging eigen bijdrage Wmo 2019

Het kabinet neemt maatregelen om stapeling van zorgkosten tegen te gaan. Onder voorbehoud: er komt…

Lees verder

Maatregelen i.v.m het Coronavirus

In verband met de maatregelen omtrent het Coronavirus is onze telefonische bereikbaarheid voor onbepaalde tijd…

Lees verder

Wat doet een huishoudelijke hulp in Hilversum?

Een belangrijke pijler in onze thuiszorg is vertrouwde gezichten. Daarom werken we met vaste medewerkers uit Hilversum, die precies weten welke hulp u nodig heeft. Deze hulp aan huis neemt werk uit handen door uw huis schoon te maken, of op orde te houden. Er is altijd direct contact tussen u en de vaste huishoudelijke hulp die u ondersteunt bij uw huishouden.

Omdat de ondersteuning die een huishoudelijke hulp in Hilversum biedt per persoon verschillend is, stellen we na de aanmelding samen met u een werkplan op. Hierin leggen we alle afspraken vast die we met u maken. Van de precieze huishoudelijke taken die uitgevoerd worden, voorkeuren die u heeft tot in welke vertrekken er schoongemaakt wordt.

Daarna ontvangt u van ons een cliëntmap met daarin: een zorgovereenkomst, het werkplan, rapportageformulieren en aftekenlijsten. Maakt u zich geen zorgen, de vaste medewerker die bij u thuis komt weet precies wat daarmee moet gebeuren.

Om een hoge kwaliteit dienstverlening aan huis te garanderen, werken we met protocollen en instructies, die actief worden nageleefd en gecontroleerd. De medewerkers van Docura Thuiszorg krijgen regelmatig (bij)scholing op het gebied van verschillende thema’s binnen de huishoudelijke ondersteuning en thuiszorg.

Voorbeeldtaken
Opsomming van huishoudelijke hulp taken in

– Afnemen van meubels met natte doek
– Afnemen deurposten en deurklinken
– Reinigen van het gasfornuis, gootsteen en aanrecht
– Schoonmaken badkamer (o.a. douchekop, badkuip en spiegel)
– Soppen van de toiletten
– Verschonen en opmaken van de bedden
– Verzorgen van wasgoed
– Verzamelen van afval en wegbrengen van vuilniszakken
– Stofzuigen
– Dweilen

Docura Thuiszorg aanbevolen door onze cliënten

Mijn vader heeft helaas veel thuiszorg nodig en het is fijn dat er hulp in de huishouding is voor hem. Hij heeft zo ook een luisterend oor naast alle taken die de hulp voor hem doet.

De heer van de Pol

Zeer fijne hulp, als zij ziek is of met vakantie hoef ik geen vervanger, want ik ben heel blij met mijn eigen hulp.

Mevrouw Schutte

Doet datgene wat zij beloofd hebben, mij helpen met het zoeken naar een goede betrouwbare hulp.

De heer Van der Wal

Het duurde 3a4 weken voor ik een vaste hulp had, voor die tijd kreeg ik gelukkig een vervangende hulp. Ik werd goed op de hoogte gehouden, daardoor was het niet erg dat ik iets langer moest wachten.

Mevrouw De Kleine

Fijne dames op kantoor en ook mijn thuishulp is een dame die van aanpakken weet.

Meneer Mentjes

Goede thuiszorgorganisatie, zeer tevreden over mijn hulp, ook als zij er niet is en er is een vervangende hulp is dat ook naar tevredenheid.

Mevrouw De Boer

Ik ben heel blij met iedere hulp die ik krijg. Ook begrijp ik dat in deze tijd van Corona en vakantie het niet altijd lukt om vervanging te kunnen geven. Maar dit wordt goed gecommuniceerd en geregeld.

Mevrouw Aantjes

Zeer tevreden over de dames van kantoor. Ook mijn hulp daar ben ik erg blij mee.

Mevrouw Timmermans

Ik heb een hele fijne hulp. Ze heeft een luisterend oor, en is een harde werker die dingen ziet en zelf oppakt. Het is heel fijn dat we samen ook dingen kunnen aanpakken voornamelijk de zwaardere taken.

Mevrouw Koelewijn

Iedereen die bij Docura Thuiszorg werkt is zeer betrokken. De communicatie met kantoor is vriendelijk en het is fijn dat ze met mijn situatie mee denken. Daardoor krijg je het gevoel dat ze persoonlijk betrokken met je zijn.

Mevrouw Janssen

Wat kost een huishoudelijke hulp in Hilversum?

Heeft u thuis ondersteuning nodig? Dan kunt u in aanmerking komen voor huishoudelijke hulp via de gemeente (Wmo).

Voor een (gedeeltelijke) vergoeding is de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) in het leven geroepen. De eerste stap is daarom telefonisch contact opnemen met het Wmo-loket in Hilversum via 14035. U kunt bij hen een verzoek om ondersteuning indienen.

Wanneer blijkt dat u in aanmerking komt voor een vergoeding vanuit de gemeente Hilversum, dan ontvangt u van hen een indicatie (beschikking) voor huishoudelijke hulp. U betaalt dan zelf alleen nog een eigen bijdrage van € 19,- per maand.

De medewerker van de gemeente Hilversum meldt u vervolgens aan bij de thuiszorgorganisatie van uw voorkeur voor hulp op maat. U kunt zelf kiezen van welke organisatie u huishoudelijke hulp wilt ontvangen. Kiest u voor Docura Thuiszorg, dan nemen wij na aanmelding binnen vijf werkdagen contact met u op om een werkplan op te stellen en afspraken te maken.

Ontvangt u al huishoudelijke ondersteuning van een organisatie, maar wilt u overstappen naar Docura Thuiszorg? Dat kan altijd. Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder.

Direct contact met Docura?

Heeft u een vraag over huishoudelijke hulp in Huizen? Onze medewerkers staan u graag te woord.

Werken bij Docura thuiszorg?

Kom jij ons team versterken als Medewerker Huishoudelijke Hulp in Gooi & Vechtstreek, Utrecht of Nieuwegein?

Werken bij Docura